Ubezpieczenia komunikacyjne    OC AC NNW

  • KALKULATOR OC - Dowiedz się ile wyniesie Twoja składa OC, AC. Prosty i szybki sposób na kalkulacje.  

Najtańsza oferta: OC, AC, NW, Asisstance

Najtańsza oferta: OC, AC, NW, Asisstance - świadomy wybór?!

Mając na względzie powiedzenie „czas to pieniądz”? spróbujmy przyjrzeć się możliwościom jakie stwarza nam Internet w wyborze najlepszej oferty ubezpieczenia komunikacyjnego.

Jak pozyskiwać i czym się kierować przy wyborze ofert?
Codziennie w Internecie na różnego rodzajów forach można znaleźć rozpaczliwe pytania zdezorientowanych internautów takie jak: „Mam samochód, za kilka dni kończy mi się polisa, szukam najtańszej ofert?!”?, „Szukam dobrego agenta ubezpieczeniowego. Pomóżcie!”? itd., itd.

Wbrew pozorom odpowiedź nie wydaje się taka prosta i oczywista. Niewątpliwe Internet wydaje się narzędziem doskonałym jako źródło pozyskiwania niezbędnych informacji. W Polsce oferta internetowa ciągle i dynamicznie rozszerza się, jednak jeszcze nam daleko do poziomu (ilości) i jakości usług ubezpieczeniowych serwowanych w krajach Europy Zachodniej czy w USA, gdzie poszczególne portale internetowa rejestrują sprzedaż od kilku do kilkunastu tysięcy polis dziennie.

Internet spełnia różne funkcje. Przede wszystkim stanowi forum, na którym prezentują się i swoją ofertę towarzystwa ubezpieczeniowe, agenci czy inni pośrednicy zajmujący się sprzedażą polis. Już teraz Internet traktowany jest przez pośredników jako niezwykle ważne i efektywne narzędzie akwizycyjne. Przy pomocy poczty elektronicznej, która stanowi świetne medium komunikacyjne załatwianych jest wiele spraw i problemów bez konieczności osobistego spotkania Agenta i Klienta. Przez co koszty działalność agenta staje stają się niższe, a klient z kolei unika (ogranicza) niedogodności związanych z absorbowaniem swojego wolnego czasu i posiadanie niezbędnej mobilności.

Coraz częściej Towarzystwa i pośrednicy oprócz prezentowania warunków ubezpieczenia, udostępniają kalkulatory składek czy symulacje. Nieliczni umożliwiają finalizowanie sprzedaży polis przy pomocy tylko lub w głównej mierze Internetu. Dalszy rozwój kompleksowej usługi ubezpieczeniowej przez Internet uzależniony jest między innymi od rozwiązania problemów związanych ze stosowaniem podpisów elektronicznych oraz dostosowaniem procedur zawierania umów ubezpieczeniowych do warunków sieciowych.

Istotnym problemem, z którym teraz i w przyszłości będą się mierzyć Towarzystwa i pośrednicy na rynku ubezpieczeń jest przełamywanie nieufności klienta do wszelkiego rodzaju czynności związanych z logowaniem czy udostępnianiem swoich danych osobistych. Jednak już teraz istnieje wiele możliwości ograniczenia niechcianego ryzyka do minimum poprzez np. wykorzystywanie bezpiecznych i szyfrowanych łączy, zawieranie umów w formie pisemnej w drodze korespondencji zwrotnej itp.

Na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych występuje wielu „moderatorów”? inaczej „drogowskazów”?, pomagających podjęcie przez Ciebie decyzji. Oprócz ww. wymienionych należy do nich zaliczyć również:

  • serwisy - „niezależne”? i darmowe wyszukiwarki polis (głównie występują w USA i Europie Zachodniej) w których kładzie się nacisk, aby podstawowym punktem wyjścia dla Twojej decyzji miała większe znaczenie opinia ekspercka niż uznana marka czy firma,
  • obecność firm i ofert ubezpieczeniowych w wyszukiwarkach serwisów finansowych i specjalistycznych w różnego rodzaju artykułach poradnikowych czy poprzez sponsorowanie różnych działów obecnych w Internecie,
  • tzw. platformy transakcyjne - są to miejsca występowania w Internecie „podobnych produktów”? np. ubezpieczeń OFE czy bankowości. W tym podejściu wykorzystuje się zasadę zaufania Klientów do uznanych marek i strategię, którą można określić jako zakupu „dwa w jednym”?,
  • programy afiliacyjne - które bardziej przypominają siec dilerską niż klasyczną reklamę,
  • linki sponsorowane - pełniące funkcję „przechwytywarek”? Klientów,
  • sponsorowana aktywność „ekspertów na opiniotwórczych forach dyskusyjnych

Powracając do postawionego na wstępie pytania, z pewnością należy stwierdzić, iż pomimo istnienia na rynku dużej ilości i różnorodności form sprzedaży polis - trudno wskazać ten najbardziej prosty i łatwy efektywny sposób podejmowania decyzji w tym zakresie. Na rynku ubezpieczeniowym istnieje wiele dobrych ofert niekoniecznie najkorzystniejszych dla każdego.

Przy wyborze optymalnej polisy poszczególni Klienci zawsze będą kierowali się swoimi osobistymi preferencjami. Dla niektórych najważniejszym będzie szybkość podjęcia decyzji (ograniczenie straty czasu), dla innych liczyć się będzie pewność, gwarancja, marka czy prestiż Towarzystwa, a jeszcze dla innych przede wszystkim korzystne warunki finansowe. Rozważny Klient nie powinien lekceważyć żadnego z ww. czynników, a przy podpisywaniu stosownej umowy przede wszystkim uważnie czytać to co ma podpisać!.

Z kolei oferenci ubezpieczeń komunikacyjnych muszą pamiętać, że „zwykły i szary”? Klient nie pragnie poświęcać zbyt wiele czasu na „serfowaniu”? po Internecie (chyba że wiąże się to z przyjemnościami), nie chce mu się zgłębiać tajniki i niuanse poszczególnych ofert i ich usilnie studiować! Otóż oczekuje On prostego dostępu do najtańszej i porównywalnej z innymi pod względem warunków i rzetelności polisy. Powodzenia!


68% osób przepłaca za ubezpieczenie, a Ty?